pondělí 21. prosince 2015

Karamelovo "rumový"

příprava karamelového základu -
zkaramelizovaný cukr s máslem a mlékem 

hotový karamel s mlékem

naředěný ještě dalším mlékem a rumem
(dle chuti, asi 1 : 1)- hotový likér
Jako dítě jsem si dělala doma karamel, který ztvrdnul jako kámen. Naštěstí dnes mohu blahořečit internetu a našla jsem, jak na to (karamelové salko). A nebyla bych to já, kdyby to vše šlo přesně podle návodu. Takže ten můj recept je tak nějak dva v jednom:
Nejprve
300 ml mléka
100 g cukru
20 g másla
podle receptu vše smíchat a přivést k varu a míchat až do zhoustnutí, ale to se mi nějak nelíbilo, takže do druhého hrnce - trochu cukru (abych nepřecukrovala, ale zároveň jsem chtěla ten karamel) - asi lžíci, nechat zkaramelizovat a pomalu přidávat směs připravenou v hrnci č.1. Krásně se to spojilo, chvíli jsem vařila na mírném ohni (asi 10 minut), směs trochu zhoustla, více pak při chladnutí. Nenechala jsem vychladnout úplně, přidala R.U.M. a mléko (1:1).

Žádné komentáře:

Okomentovat