čtvrtek 19. dubna 2012

Doporučuji

Právě jsem začala číst tuto knihu, jsem sice na začátku, ale je to velice zajímavé čtení.

Anotace - Internetové knihkupectví Kosmas

Autorka ve své světově proslulé knize odhaluje, proč jsou lidé žijící na Západě tak nespokojení a často nešťastní. Po několika expedicích mezi jihoamerické indiány rozpoznala, že tyto pocity mohou pramenit z neuspokojených potřeb miminek a malých dětí, které se na Západě snažíme vychovávat podle všemožných teorií, jen ne podle vlastní intuice a evolucí vytvořených jednoduchých pravidel a očekávání. 
V knize, kterou napsala již v r. 1975, velmi jasně a přesvědčivě vysvětluje, jak je potřeba zacházet s našimi nejmenšími, aby z nich vyrostly spokojené a samostatné děti a posléze dospělí lidé, kteří si nepotřebují „léčit“ své deprivace z dětství všemi možnými způsoby, počínaje drogovou závislostí a konče nezdravými partnerskými vztahy, a jsou schopni vést plnohodnotný život, jenž nebude naplněn věčnou nespokojeností a hledáním „něčeho“, co nalézt nelze. Našemu vlastnímu životu tak dává úplně nový rozměr a pomáhá lidem najít jednoduchou, a přitom málo předvídatelnou odpověď na často kladenou otázku – proč nejsme šťastní.

5 komentářů:

  1. Zdravim, tuto knihu znam uz dlouho, ale nikdy jsem ji necetla. Na strankach Noseni deti se o ni vede nekonecna debata. Priznam se, ze pro moje smysleni je tezka a hlava ji nejak nedokaze zpracovat. Skoda. Preji realny pohled a krasne cteni. Misa z kopcu

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za názor. Určitě budu chytřejší, až ji dočtu. Zatím lituji, že se mi nedostala do rukou tak aspoň před 18-ti léty.

    OdpovědětVymazat
  3. Kazda prectena kniha nas posune dopredu urcitym smerem. Kdyz ono toho je nejak moc...Prekopova, Matejicek .... Jak mluvit s detmi, Respektovat a byt respektovan ... a vybrat si neni snadne. Preji krasny vikend.

    OdpovědětVymazat
  4. Máš pravdu, vybrat si není snadné, ale každá kvalitní (ne nějaké bláboly v časopisech) literatura něčím obohatí. Mě tato a ještě pár dalších byla doporučena jakožto předškolnímu pedagogovi na semináři a za to jsem velice ráda. V četbě se posunuji pomalu, mám rozečteno více knih, což je blbost!

    OdpovědětVymazat
  5. Tak presne takhle ctu i ja. Jenze pak jsem naprosto ztracena a kazdy autor se na danou vec diva jinak a ja mam v hlave radny zmatek.
    Dekuji za navstevu. kdyby jsi videla moji zasobu latek, bavlnek a vsechno bylo koupeno na urcitou vec.... ted to lezi a ceka, az bude chut a napad z toho neco usit. pri nejlepsim si vyberou zakaznice a ja mam misto na dalsi nakup. A tak porad dokola :o)

    OdpovědětVymazat